eskisehirspor.com Giriş Sayfası
Forum Forum > Diğer > Sohbet / Eğlence / Diğer Konular
  Aktif Konular Aktif Konular
  FAQ FAQ  Forum Arama   Takvim   Kayıt Kayıt  Giriş Giriş

Konu KapalıHalil YAZ" Sondan Okuyunuz"

 Cevapla Cevapla Sayfa  <1 23456 184>
Yazar
Mesaj
  Konu Ara Konu Ara  Konu seçenekleri Konu seçenekleri
Halil Yaz Liste gör
Yazar


Halil Yaz
Yaş: 76
Katılım: 30/Tem/2007
Yer: Turkey
Online Durum: Offline
Mesajlar: 56
Direct Link To This Post Tarih: 22/Ağu/2007 saat 12:56
 iki ÅŸey < name=frmAddAddrs =http://address.mail.yahoo.com/yab/tr?v=YM&.rand=46691&A=m&simp=1 method=post>< = value=Eskisehirli26 name=fn> < = name=ln> < = value=eskisehirli26@gmail.com name=e> < = value=http://tr.f263.mail.yahoo.com/ym/ShowLetter?MsgId=4484_1470012_36564_3684_1167_0_28511_2574_93381215&order=down&inc=&sort=date&view=&=&=In&YY=88829 name=.done> < id=ssxyzzy media=screen>#message448414700123656436841167028511257493381215 { overflow:auto; visibility:hidden }
 İki şey insani "nitelikli insan" yapar: 
    1- İradeye hakim olmak
    2- Uyumlu olmak 
İki şey "ekstra değer" katar: 
    1- Hitabet ve diksiyon eği timi almak 
    2- Anlayarak hızlı okumayı öğrenmek 
İki şey geri bırakır: 
    1- Kararsızlık 
    2- Cesaretsizlik 
İki şey kaşif yapar: 
    1- Nitelikli çevre 
    2- Biraz delilik 
İki şey ömür boyu boşa kürek çekmemeni sağlar: 
    1- Baskın yeteneği bulmak 
    2- Cidden sevdiğin işi yapmak 
İki şey başarının sırrıdır: 
    1- Ustalardan ustalığı öğrenmek 
    2- Kendini güncellemek 
İki şey başarıyı mutlulukla beraber yakalamanın sırrıdır: 
    1- Niyetin saf olması 
    2- Ruhsal farkındalık 
İki şey milyonlarca insandan ayırır: 
    1- Sorunun değil çözümün parçası olmak 
    2- Hayata ve her şeye yeni (özgün,orijinal,farklı) bakış açısıyla
 yaklaşabilmek. 
İki şey gelişmeyi engeller: 
    1- Aşırılık (mübalağa,abartı,ifrat,tefrit) 
    2- Felakete odaklanmış olmak 
İki şey çözüm getirir: 
    1- Tebessüm (gülümseme,sırıtma veya kahkaha degil!) 
    2- Sükut (susmak) 
İki şey"kalitesiz insan"ın özelliğidir: 
    1- Şikayetçilik 
    2- Dedikodu 
İki şey çözümsüz görünen problemleri bile çözer: 
    1- Bakış açısını değiştirmek 
    2- Karşındakinin yerine kendini koyabilmek 
İki şey yanlış yapmanı engeller: 
    1- Şahis ve olayları akıl ve kalp süzgecinden geçirmek 
    2- Hak yememek 
İki şey kişiyi gözden düşürür: 
    1- Demagoji (laf kalabalığı) 
    2- Kendini ağıra satmak (övmek,vazgeçilmez göstermek) 
Yukarı
26_26_26 Liste gör
Usta Yazar


A.Yurtsever
Yaş: 61
Katılım: 31/Tem/2007
Yer: Eskişehir mrk.
Online Durum: Offline
Mesajlar: 5583
Direct Link To This Post Tarih: 25/Ağu/2007 saat 03:37
Abi zaman zaman sayfana ilginç yazılar yazan üyelerin yazılarını boğuyorsun. Bunu kendi açımdan söylemiyorum,dönüp bakarsan sende görürsün.
Halil adınız,Yaz soyadınız ama kafanızı klavyeye gömmeyin lütfen arasıra monitörede bakın Wink  
Söz Eskişehir'le başlarsa,EsEs'le biter




Yukarı
Halil Yaz Liste gör
Yazar


Halil Yaz
Yaş: 76
Katılım: 30/Tem/2007
Yer: Turkey
Online Durum: Offline
Mesajlar: 56
Direct Link To This Post Tarih: 25/Ağu/2007 saat 13:39

Sayın Yurtsever,

Siz ilgimi bekliyorsunuz her yazılanı okumak ve cevaplamak nasıl olur?Yazdıklarınızı beğeniyorum.Ama kafayı klavyeye gömmek size yakışmadı.Yazmayabilirsiniz.Sizin foruma katılmanız  için   zorlayan yok ,başka herhangi bir başlık altında yazabilirsiniz. Hoşçakalın.
Yukarı
Halil Yaz Liste gör
Yazar


Halil Yaz
Yaş: 76
Katılım: 30/Tem/2007
Yer: Turkey
Online Durum: Offline
Mesajlar: 56
Direct Link To This Post Tarih: 25/Ağu/2007 saat 13:45




PC ve Sağlık
DOĞRU OTURUŞ ŞEKLİ

 

Bilgisayar karşısında doğru oturuş
  a.. Masa yüksekliği 65-70 cm. 
  b.. Yüksekliği ayarlanabilir, sırtı bele uygun ve esnek bir ergonomik
 koltuk 
  c.. Omuzlar rahat bırakılmış 
  d.. Dik oturulmuş ve sırt desteklenmiş 
  e.. Kollar yatay veya biraz yukarıda 
  f.. Dirsek ve eller düz bir çizgide 
  g.. Bacakların üst kısmı yatay 
  h.. Dizler 9 veya 110 derece açıda olmalı 
  i.. Ekrandan 45-75 cm. uzakta oturmalı 
  j.. Ekranın üst kenarı ile göz hizasının aynı seviyede olmasına
 dikkat etmeli 
  k.. Kağıt tutucu kullanıyorsak bunu ekranla aynı hizada tutmalı 
  l.. Odanın loş ışıklı, aydınlatma 30-50 mumluk ve indirekt olmalı 
  m.. Işık ekrana dik açıyla gelmemeli 
  n.. Işık yansıma ve parlamaları önlemeli 
  o.. 15-20 dakikada bir kısa süre gözleri uzağa odaklayarak göz
 kaslarının dinlenmesi sağlanmalı.
Yukarı
26_26_26 Liste gör
Usta Yazar


A.Yurtsever
Yaş: 61
Katılım: 31/Tem/2007
Yer: Eskişehir mrk.
Online Durum: Offline
Mesajlar: 5583
Direct Link To This Post Tarih: 27/Ağu/2007 saat 00:12
Halil bey
Doğru söyleyeni 9 köyden kovulduğuğunu  geçtik.
 Bekir Coşkun 10ncu köyden kovuldu.10ncu köydede kovulunuyorsa,varsın bizde köysüz kalalım ...
Eleştiriye tahammülsüzlük olmamalı,unutmamalı topiğinizi destekler sayesinde açtınız,açmayabilirdiniz ayrı bir konu, ama fasonu olsa dahi varken, silinmemesinin ve sizin isteğe binahen açmanız,güzel çok güzel konularla üyelere birşeyler vermeye çalışmanız çok hoş, ama bu esnada en küçük bir eleştiriye tahamülsüzlüğünüz bence çok yanlış.
Ben yine dediğimin arkasındayım,Klavyeye dokunurken Monitörede bakın arasıra.
Sayfanıza katkı yapmayacağım,girmek zorunda olmadığımıda  söylüyordunuz ya..., buraya siz yazmalısınız çünkü burası sizin sayfanız Smile
SAYGILARIMI SUNARIM.
Söz Eskişehir'le başlarsa,EsEs'le biter




Yukarı
Halil Yaz Liste gör
Yazar


Halil Yaz
Yaş: 76
Katılım: 30/Tem/2007
Yer: Turkey
Online Durum: Offline
Mesajlar: 56
Direct Link To This Post Tarih: 27/Ağu/2007 saat 13:25

Sayın Yurtsever,

Siz neden anlamak ve yazdığınız kelimelerin eleştiri değilde kabalık olabileceğini düşünmüyorsunuz?( kafanızı klavyeye gömmeyin gibi)ama cevabınızda monitöre baksanız diye güzel söyleme yerine neden (kafa gömmek) gibi benim için eleştiri ötesi anlamı olan kelimeleri kullandınız? Doğru söylerken iyi ifade edememek doğruyu yanlışa çevirebilir.Lütfen beni yanlış anlamayın sonuna kadar eleştiriye açıkım ama belli seviyelerimizi muhafaza ederek herzaman olabilir .Gerçekten ben hiçkimseye suçlayıcı veya itici  kelimelerle  yaklaşmak istemem.Ama hepimiz insanız herbirimizin hatalarla dolu yaşantımızda yanlış anlaşılma gibi riskimizde var . Netice olarak size saygı ve sevgilerimi yolluyorum.

Yukarı
Halil Yaz Liste gör
Yazar


Halil Yaz
Yaş: 76
Katılım: 30/Tem/2007
Yer: Turkey
Online Durum: Offline
Mesajlar: 56
Direct Link To This Post Tarih: 28/Ağu/2007 saat 11:40

Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version
Nemrud Dağı Kalıntıları
Adıyaman Kahta'daki Nemrut Dağı'nda, 2206 metre yükseklikteki Kommagene Krallığı'na ait kalıntılardır. Dünyanın 8. harikası olarak anılan kalıntılar, M.Ö. 80-M.S. 72 yılları arasına aittir.
Nemrut Dağı'ndaki açıkhava tapınağının doğu setinde 8 adet yontma taşlı, tahtların üzerine oturmuş, 8-10 metre yüksekliğinde büyük tanrı heykelleriyle kopmuş baş heykelleri bulunmaktadır.
Kalıntılar, 1881 yılında Almanlar tarafından keşfedilmiş, 1984 yılında restore edilmiş ve alan, 1989 yılında Milli Park ilan edilmiştir.



Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version
Sümela Manastırı 1300 metre yükseklikteki dağ gövdesi içine inşa edilmiş gizli bir tapınaktır. Meryem Ana Manastırı adıyla da bilinir.

İlk yapı efsaneye göre 385 yılında Atina'dan gelen iki keşiş tarafından kurulmuştur.

14. yüzyıl ortalarında yapılan eklemelerle bugünkü görünümünü almıştır.

Manastırdaki kilise yaklaşık 400 metrekare büyüklüğünde, mağaranın içine oyulmuş bir yapıdır.

Kale görünümündeki manastır vadiye 100 basamaklı dik ve dar bir merdivenle bağlıdır. İki katı teras olmak üzere altı katlıdır. İçerideki her katta tek sıra halinde, fresklerle süslü sekizer oda yer almaktadır.
Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version

Mardin Taş Evleri
Hakkında ilk bilgilere Roma kaynaklarında rastlanan kentte, Perslerden Bizanslılara, Süryanilerden Araplara pek çok uygarlığın izlerine rastlanır. Yüzyıllardan bu yana kullanılmakta olan geleneksel Mardin taş evleri, sarı kalker ve kesme taştan yapılmıştır.

Mardin evinin kale etkisi veren avlu duvarları, anıtsal nitelikteki tonoz çeşitleri, dantela gibi işlenmiş kemerleri, silmeleri en belirgin özellikleridir. Önceden planlanmamış düz ya da merdivenlenmiş sokaklar ve meydancıklar insan ölçeğinde oluşturulmuş, evlerin her birinin bir diğerini perdelemeden ovayı görmesi sağlanmıştır.



Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version
Halikarnas Mozolesi
M.Ö. 4. yüzyıla ait eser, dünyanın antik çağdaki 7 harikasından biridir. Mısır Piramitlerinin görkemiyle yarışmak amacıyla Bodrum'da inşa edilmiştir.
Pers Valisi Maussolos'un anısına eşi tarafından yaptırılmıştır. Eşinin de aynı yere gömülmesinin ardından lahit kısmı özel bir düzenekle kilitlenmiştir.
Mozole kelimesi Pers Valisi Maussolos'un adından gelmektedir. Mozolenin parçaları bugün Londra'da British Museum'da sergilenmektedir.
Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version Aspendos
2. yüzyılda Antalya'da inşa edilen tiyatro, Serik'in 6 kilometre doğusunda bulunan Aspendos antik kentinin en önemli yapısıdır. İmparator Antonius Pius döneminde yapılmıştır.

Kent, M.Ö. 5. yüzyılda Argoslular tarafından bir nehir limanı olarak kurulmuştur. Sahnesiyle birlikte günümüze ulaşan tiyatroda taş tabletler halinde bilet kullanıldığı bilinmektedir. 15.000 seyirci kapasiteli Aspendos, Anadolu'da İlkçağ'dan günümüze sağlam ulaşabilen dört tiyatrodan biridir.

Aspendos Tiyatrosu, Selçuklular zamanında istasyon olarak kullanıldığı dönemde gördüğü onarımdan ötürü günümüze bu kadar iyi durumda ulaşabilmiştir




Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version
Atatürk Olimpiyat Stadyumu

Yeni ve modern bir stadyum olan Atatürk Olimpiyat Stadyumu, İstanbul'un Olimpiyat Oyunları'na ev sahipliği yapma çalışmaları sırasında inşa edilmiştir. Son derece modern ve görkemli bir yapısı olan stadyum 82.000 seyirci kapasitelidir. Olimpiyat Oyunları kapsamında yer alan spor karşılaşmaları için elverişlidir.

Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version Mostar Köprüsü
Eski Mostar şehrinin mimari ve kentsel yapısının ayrılmaz bir parçası olan eser 1566-67 yıllarında inşa edilmiştir. Mimar Hayrettin'in eseridir. Mostar'ın simgesi haline gelen ve dünyanın en büyük tek gözlü taş köprülerinden biri olan köprü, 1993 yılında savaş sırasında yıkılmıştır. Büyük bir mimarlık mantığıyla estetiği buluşturan ve gerek sanatsal, gerekse bilimsel açıdan müstesna bir eser olan köprü, 2003 yılında, yeniden inşa edilerek hizmete açılmıştır.





Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version
Boğaziçi Köprüsü
1973 yılında kullanıma açılan Boğaziçi Köprüsü Asya ve Avrupa yakalarını birbirine bağlayan ilk köprüdür.

Beylerbeyi ile Ortaköy arasındadır.

İstanbul'u simgeleyen yapılardan biri olan Boğaziçi Köprüsü, İstanbul'un İncisi' olarak da tanımlanmaktadır. Asma köprü tekniği'yle inşa edilen köprünün ayakları arasındaki mesafe, 1074 metredir. Genişliği 33 metre , denizden yüksekliği 64 metre , ayaklarının yüksekliği ise 165 metredir.


Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version Rumeli Hisarı
1452 yılında 2. Mehmet tarafından Boğaz'dan Bizans'a gelecek yardımı engellemek üzere yaptırılmıştır. Mimarı Muhittin Bey'dir. İnşası dört ay gibi kısa bir sürede tamamlanmıştır. Yaklaşık uzunluğu 250 metre olan hisarın eni 50-125 metre arasında değişmektedir. Üç farklı noktasındaki kulelerle Boğaz'a hâkim bir konumdadır.
Fetih'ten sonra Yedikule Zindanları'nın onarım gördüğü dönemde bir süre cezaevi olarak da kullanılmıştır. Bahçesinde Fatih döneminden kalma toplar, bir minare ve çeşme kalıntısı bulunmaktadır.
1958 yılında Rumeli Hisarı Müzesi adıyla ziyarete açılan hisar, bugün açık hava tiyatrosu olarak kullanılmaktadır.



Click%20here%20to%20see%20a%20large%20version
kızkulesi
İstanbul'un simgelerinden olan eserin tarihi, efsanelerden ayıklanamamaktadır.
Türkiye'de yaygın olan efsaneye göre, devrin yöneticisi, rüyasında, çok sevdiği kızını yılan sokması sonucu kaybettiğini görür. Denizin ortasında bir kule yaptırır ve kızını kuleye kapatır. Ne var ki, kızına yolladığı üzüm sepetinin içine sızan yılan, güzel prensesin ölümüne neden olur.
Bugüne ulaşan kule, 1719'da Nevşehirli İbrahim Paşa tarafından yaptırılan taş kuledir.
Harem ve Salacak kıyıları arasında, kıyıya 180 metre mesafedeki kayalar üzerinde yer alan taş kuledeki fenerde, 3 saniyede bir, 4 mil uzaktan görünen kırmızı bir ışık yanıp sönmektedir. Kız Kulesi, bugün motor ve kayıklarla ulaşılan bir restoran olarak kullanılmaktadır. Clap
Yukarı
Halil Yaz Liste gör
Yazar


Halil Yaz
Yaş: 76
Katılım: 30/Tem/2007
Yer: Turkey
Online Durum: Offline
Mesajlar: 56
Direct Link To This Post Tarih: 30/Ağu/2007 saat 13:21
 
Cocuklugumuzda Yaptiklarimiz

 

Asagidakilerden az bir kac tanesini yapmamis cocuk var mi aranizda ?

 

-Bakkaldan eve gelene kadar ekmegin butun kitir yerlerini koparip yemek.

 

-Agzini tika basa leblebi tozuyla doldurup karsindakinin yuzune yaklasarak ''papaz'' demek.

 

-Demir parmakligi olan evlerin onunden gecerken eldeki cubukla parmakliktan tirrrrrrrrrrrrrrrrrkkk sesleri cikarip ev sahiplerini rahatsiz etmek.

 

-Perdeden perdeye ucarak tarzancilik oynamak ve kopan kornis yuzunden anneden hafif yollu sopa yemek.

 

-Bozuk para,dugme,inci gibi seyleri yutmak ve anne gozetiminde onlari lazimliga sa'apana kadar evden disari cikmamak.

 

-''Hadi beni cennete gotur'' deyip namaz kilan anneannelerin,dedelerin sirtina atlamak.

 

-Karli havalarda sinifa gizlice kartopu sokup on sirada oturanlarin onlugunden iceri kaydirmak

 

-Kertenkele yakalamak ve boynuna ip baglayip arkadaslarinin yaninda gezdirerek hava atmak.

 

-Kucuk yesil kurbagayi kibrit kutusunun icine koyduktan sonra paketleyip kizlara hediye etmek.

 

-Evin icine cadir kurup kizilderilicilik oynamak.

 

-Buzdolabinin isiginin dolap kapaliyken de yanip yanmadigini anlamak icin bicakla dolap kapisinin lastiklerini sokmek.

 

-Oluklu sactan catisi olan cay bahcelerinin catisina tas atip tasin catidan yuvarlanirken cikardigi sesleri dinlemek.

 

-Apartmanlarin kapi zillerini veya taksi duraklarinin elektirik direklerindeki cagri zillerini calip kacmak.

 

-Pizzacilari,kebapcilari arayip komsunun adina sipariste bulunmak.

 

-Kedinin dort ayak ustune dusup dusmedigini gormek icin kediyi balkondan atmak.

 

-Disleriyle gazoz acmak,kolayi calkalayip ona buna puskurtmek.

 

-Tuvalete gitmeye usenip odada bulunan en yakin saksiya isemek.

 

-Kafayi balkon demirleri arasina,parmaklari siseye veya musluga sikistirmak.

 

-Balkona gizlenip gelene gecene su tabancasiyla su puskurtmek veya nisan alip tukurmek.
 
Yukarı
Halil Yaz Liste gör
Yazar


Halil Yaz
Yaş: 76
Katılım: 30/Tem/2007
Yer: Turkey
Online Durum: Offline
Mesajlar: 56
Direct Link To This Post Tarih: 30/Ağu/2007 saat 21:53
Aman Dikkat - Kredi Karti Kullananlara...
From: eskisehirliyiz@googlegroups.com on behalf of Cemal Haki (hakidavala2002@yahoo.com)
Medium%20risk You may not know this sender. Mark as safe | Mark as unsafe
Sent:
Thursday, August 30, 2007 2:47:21 PM
Reply-to:
eskisehirliyiz@googlegroups.com

To:
amandikkat@cemalhaki.com


Attachments:%20
Security scan upon download Trend%20Micro%20®%20logo

 
 
Ekteki Sunumu inceleyiniz...

Yukarı
Halil Yaz Liste gör
Yazar


Halil Yaz
Yaş: 76
Katılım: 30/Tem/2007
Yer: Turkey
Online Durum: Offline
Mesajlar: 56
Direct Link To This Post Tarih: 30/Ağu/2007 saat 22:06
Ekte Yagmurda Otomobil Kullanma Teknikleri isimli sunum da mevcuttur...
 
 
Hayat kurtaran teknikler

Otomobil kullanirken meydana gelebilecek ciddi olaylara karsi uyulmasi gereken basit teknikler hayat kurtariyor. Otomobil kullanmanin inceliklerini anlatan uzmanlar, yuksek hizla seyreden araclarda on camin kirilmasi, lastigin patlamasi ve aracta yangin cikmasi gibi ciddi tehlike yaratan durumlarda surucunun sogukkanli davranmasini oneriyor.

Cam kirilmasi

Uzmanlar, ozellikle suratli hareket eden araclarda on camin kirilmasi halinde, suruculerin nasil hareket etmesi gerektigiyle ilgili olarak sunlari oneriyor:

"Aynalardan yararlanarak aracinizi yolun sag tarafina park edin. Flasorleri acin ve dikkatlice disari cikin. Aracin cama yakin olan kalorifer ve havalandirma deliklerine gazete kagidi veya bez parcasi koyarak, cam parcaciklarinin bu kisimlara dusmelerini onleyin. Sonra krikonun arka kismi ile cami iceriden disari dogru kirin. Cam lastigini dikkatlice cikarip temizledikten sonra, yeniden kullanilabilecegi icin bagaja koyun. Gazete kagidina birikmis cam parcalarini bir naylon torba icine koyun ve en yakin cop bidonuna atin. Oylece en yakin cam tamircisine kadar gidin."

Lastik patladiginda

Patlayan, arka lastiklerden biriyse, arabanin arkasinin saga veya sola dogru kaymaya baslayacagini belirten uzmanlar, on lastiklerden biri patlamissa, mumkun oldugu kadar fren yapmamaya calisilmasi gerektigini bildiriyor. On lastiklerden biri patladigi zaman, aracin, lastigin patladigi yone dogru kuvvetlice cekildigini vurgulayan uzmanlar, bu durumda direksiyonla, aracin duz bir dogrultuda tutulmaya calisilmasi ve yavas frenleme ile durmasinin saglanmasi gerektigini kaydediyor.

Uzmanlar ayrica, tasmis dereler, nehirler veya buyuk su birikintilerinin icinden gecerken, aracin hizinin kesilmesi gerektigini hatirlatiyor. Mutevazi bir aile otomobilinin, 25-30 santimlik su birikintisinden gecebilecek yetenekte oldugunu soyleyen uzmanlar, bu noktanin ustune su geldigi takdirde, su damlaciklarini kuvvetli bir sprey gibi motorun ustune puskurdugunu, bu su bombardimaninin da, bujilerin ve distributorun islanmasina sebep olarak aracin stop etmesine yol actigini belirtiyor.

Araclarda yangin

Araclardaki yanginin onune gecilmezse, buyuk bir facianin meydana gelebilecegi uyarisinda bulunan uzmanlar, buharlasmis benzinin tutusarak deponun alev almasina sebep oldugunu bildiriyor. Bir sure sonra da aracin infilak edebilecegini kaydeden uzmanlar, "Aracta duman tespit edildigi an arac durdurulmali. Sonra anahtar uzerinde kontak kapatilmali. Direksiyonun kilitlenmemesine dikkat edilmeli. Aksi halde, gerektigi takdirde aracin itilmesi mumkun olmaz. Butun yolcular dikkatlice disari alinmali. Motor kaputu kismi olarak acilmali. Boylece alevlerin buyumesi onlenmis olur. Imkan varsa aku kutup basi sokulmeli. Yangin sondurucu varsa kullanilmali, yoksa, battaniye veya oto kilifindan yararlanilmali. Bu ortuler, alevlerin oksijen alip buyumesini onleyecektir" tavsiyesinde bulunuyor.

Kayma esnasinda

Uzmanlar, araciyla yokus cikarken geriye dogru kaymaya baslayan suruculere de su onerilerde bulunuyor:

"Ayaginizi yavas yavas gaz pedalindan cekin ve zemine tutunma saglaninca yavas yavas tekrar basin. Kayarken savrulmayi engellemek icin direksiyonunuzu kayma yonune dogru cevirin, kesinlikle tekerleklerin kizaklamasina sebep olacak sekilde frene basmayin. Unutmayin, donmeyen on tekerleklere yon verilemez. Eger kizakladiysaniz, hemen fren basincini azaltin ve tekerleklerin donmesini saglayin ama, sakin ayaginizi frenden tam olarak cekmeyin (ABS varsa sonuna kadar basmak gereklidir). Gaza gereginden fazla basmissaniz ayaginizi gazdan cekin, frene cok bastiysaniz frendeki basinci azaltin, direksiyonu sert sekilde cevirmisseniz direksiyonu yumusatin, ayaginizi debriyajdan sert cekmisseniz tekrar debriyaja basin."

Trafikte hayatta kalmak icin

* Otonuzu kullanirken yaptiginiz is, hayatinizin en onemli isidir.

* Otonuzun mekanik viteslerini kullanmadan once beyninizi vitese takin.

* Bir probleme girmemek, problemi cozmeye calismaktan cok daha kolaydir.

* Trafik canavarlarla dolu bir arena degil, yasamin buyuk bir bolumunun zorunlu olarak gecirildigi cok riskli bir ortakliktir. Trafigi paylasan ortaklarin risklerini, ulke gerceklerini en iyi degerlendiren surucunun yasam sansi cok daha yuksektir.

* Bir otoda surucuden sonra en onemli faktor lastiklerdir. Lastikler yol ile olan yasam baginizdir. En guclu motor ve en iyi fren sistemi ile donatilmis yuksek teknoloji urunu bir otoda bile ancak iyi lastikler ile guvenli surus yapilabilir. Orta buyuklukte bir otonun bir lastiginin yere bastigi alan, bir avuc ici buyuklugundedir.

* Lastiklerle ilgili yapilan yanlislar yasamlarla odenir. Yere saglam ve dogru basin. Otolar lastiklerin uzerinde degil, lastigin icindeki havanin uzerinde gider. Inik lastik, ayaga bol gelen ayakkabiya benzer, degil kosmak yurumek bile olanaksizdir. Sicak havada, yagmurda ve karda lastik havalari indirilmez. Karli yol yuzeylerinde genis lastik degil, dar lastik daha iyi tutunma saglar.

* Gorun ve gorulun. Camlar, aynalar ve isIk donanimini temiz tutun. Kisa farlarinizi gunduzleri de yakin. Unutmayin en olumcul kazalar gunduzleri gunesli gunlerde ve duz yol kesimlerinde olusur.

* Trafik 360 derecedir. Her gormediginiz santimetre karenin arkasinda bir tehlike gizlenir. Onun icin aynalarinizi her 10 saniyede bir kontrol edin. Serit degistirirken basinizi sag veya sol arkaya cevirip olu noktayi kontrol edin.

* Direksiyon tek elle kullanilmaz.Tek elle ayakkabinizin bagcigini baglayamayacaginiz gibi. Direksiyonu her zaman iki elle ve 09:15 pozisyonunda tutun.

* Yalnizca etkin fren hayat kurtarir. En iyi fren donerek yavaslayan tekerleklerle yapilir. Donmeyen, kizaklayan on tekerleklere yon verilemez, donen on tekerleklere yon verilir.

* Emniyet kemerini her zaman, her yerde ve tum yolculariniza taktirin.

* Sari isIkta hareket etmeyin, kirmizi isIkta gecen kamyon ilk olarak size carpar.

* Hosgoru ve akilciligi siz baslatin. Her isteyene yol verin. Birisine yol vermek en cok 5 saniyenizi alir. Bir gunde 50 kez yol verseniz 250 saniye eder. Bu da 5 dakikanin altinda bir zamandir. Hem trafige saygi ve hosgoru katmis, hem de sinirlenmeden, gulumseyerek arac kullanmis olursunuz.

* Dogru bilgi, tehlikeleri tanimak ve motorlu tasiti daha iyi kullanmayi ogrenerek, beceriyi sagduyu ve saygi ile uygulamak, suruculerin trafikteki tek yasam sansidir.

YANLIS BILINENLERIN DOGRULARI

- Usta surucu, dustugu problemden kazasiz siyrilmayi bilir!

Yanlis! Cunku usta surucu probleme girmeyen surucudur. Karsisina cikabilecek her turlu tehlikeyi onceden gorebilir, ona gore tedbirini onceden alir. Problemlerle ugrasmaz.

- Otobanda tamam ama, sehir icinde emniyet kemeri takilmayabilir!

Yanlis! Emniyet kemeri hayat kurtaran en onemli guvenlik gerecidir. 50 km/s hizda meydana gelen bir carpismada otonun icindekiler emniyet kemeri takmadiklari takdirde, 4 katli bir binadan asagi dusmeyle esit sok yasar.

- Arkada oturanlar icin emniyet kemeri takmak gereksizdir!

Yanlis! Motorlu araclar bir yere carptiginda hemen durur, ancak icindeki yolcular ayni hizla bir yere carpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanlarin da yasam haklarini kullanmalari ve emniyet kemerlerini takmalari gerekir. Her ne kadar henuz kanunen zorunlu olmasa da, yolcularin guvenligi icin gelistirilmis olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarir. Kazalarda en cok zarari emniyet kemeri bagli olmayan yolcular gormektedir.     

- Lastik havalarini dusuk tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur !

Yanlis! Lastik havalarinin, aracin fabrika degerinin altinda olmamasi gerekir. Hatta yuke ve yolcu sayisina gore artirilmalidir. Cunku hava basinci dusuk lastigin tabani yere yayilarak daha iyi tutunma saglamaz. Aksine tabanin ortasi yukari kalkar ve yol ile temasi kesilir. Havasi dusuk lastiklerin yalniz omuz kisimlari yere basar. Lastik hava basinci dusukken; kayma hareketleri cok daha dusuk hizlarda baslar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha gec cevap alinir. Belki daha konforlu surus yaparsiniz ama, konforlu sekilde yoldan cikabilir, konforlu sekilde carpabilirsiniz!

- Sicak havada, lastigin isinmasini dengelemek icin lastik havalari indirilir!

Yanlis! Lastigin isinmasinin en buyuk nedeni havanin sicak olmasi degil, lastik hava basincinin dusuk olmasi nedeniyle lastik yanaklarinin daha fazla esnemesidir.

- Yagmurda inik lastik daha az kayar!

Yanlis! Hava basinci dusuk lastikte su bosaltma kanallari kapandigi icin yagmur suyunu cok daha az bosaltir. Hatta bosaltamaz ve su uzerine cikma ve su yastigi uzerinde kayma (aquaplanning) cok daha dusuk hizlarda baslar.

- Direksiyon saate gore 10'u ceyrek gece tutulur!

Yanlis! Direksiyon saate gore 9'u ceyrek gece (9.15) tutulur . Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yone esit miktarda direksiyonu cevirebileceginiz tek pozisyondur.

- Ani frenlerde once frene basip, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanip daha kisa mesafede dururuz!

Yanlis! En etkin yavaslama frenle debriyaja ayni anda basilarak yapilir. Boylece fren sirasinda motor devre disi birakilarak, motorun araci ileri goturme kuvveti yok edilir.

- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene gore cok daha kisa mesafede durdurur!

Yanlis! ABS fren sistemi olan bir arac tekerleklerin kizaklamasini onler ve fren sirasinda manevra yapilabilmesini saglar. Ancak, daha kisa mesafede durdurmaz, daha guvenli sekilde fren yapilmasini saglar .

- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalini pompalayarak daha kisa mesafede durulabilir!

Yanlis! Pompalamak icin ayak fren pedali uzerinden her cekildiginde, aracin ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Dogrusu; panik frende fren pedali uzerindeki basinci azaltarak lastigin donmesini saglamaktir. Ancak ayak fren pedalindan kaldirilmamali ve fren yapmaya devam edilmelidir.

- Dortlu ikaz (flasor) tunele girince yakilir!

Yanlis! Dortlu ikaz sadece trafige tehlike yarattiginiz durumlarda yakilir. Yani olasi bir kaza veya ariza halinde. Tunelde kisa farlarin acik olmasi yeterlidir.

- Gunduz kisa farlari yakmak trafiktekilerin gozunu alir!

Yanlis! Gunduz kisa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kisilere kendinizi daha erken gostermenizi saglar. Gece yakilan kisa farlar gozumuzu daha cok alir. Sadece kapali ve yagisli havalarda degil, gunesli havalarda ve hizli yol kesimlerinde de kisa farlarin acilmasi kendi surus guvenliginiz icin onemlidir.

- Cocuklari uyarmak icin korna calinir!

Yanlis! Cocuklari uyarmak icin korna calinmaz! Korna onlarin panige kapilip beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol acar. En iyisi iyice yavaslamak ve gerekirse durmaktir.

- Yogun siste en iyi gitme yontemi dortlu ikazlari yakmaktir!

Yanlis! Yogun siste en iyi gitme yontemi hic gitmemektir. Cunku siste daha iyi goren surucu yoktur, daha cok risk alan surucu vardir. Gorus mesafesi yeterliyse siste sari camli gozlukler kullanmak, sis lambalarini ve kisa farlari yakmak, silecekleri calistirmak, yerin kayganlastigini dikkate almak, takip mesafesini artirmak ve sollama yapmamak daha guvenli yol almaniza yardimci olur.

Unutmayin!

Hayatiniz boyunca olumlu bir trafik kazasi gecirme olasiliginiz % 33' tur. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir. Lutfen, trafikte arac kullanmanin bir yasam isi oldugunu hicbir zaman aklinizdan cikarmayin.
 

Guvenli Surus Ipuclari

Kullandiginiz aracin tipi ne olursa olsun, dogabilecek tehlike ve zararlardan uzak kalmak istiyoraniz asagida siralanan temel guvenlik stratejilerini dikkate almalisiniz.

*   Inis sirasinda dikkat! Ozellikle tasitin sol tarafindaki kapilar, olmak uzere tasitin kapilari yoldan baska tasit, bisIkletli veya yaya gelmediginden emin olunmadan acilmamalidir.

*   Pur dikkat! Arac kullanirken surekli dikkatli olun ve genellikle sag tarafa dikilmis olan trafik isaretlerini asla gozden kacirmayin! Ters yondeki isaretleri arka tarafindan yorumlamaya calismayin. Surus halinde iken aractakilerle konusmak durumunda oldugunuzda, gozunuzu yoldan ayirmayin. Kazalarin cok goruldugu bilinen yol ve kavsaklarda daha da dikkatli olun. Bu durumda alkolle ilgili yasak ve sinirlamalari tartismak yararsizdir. Almanya'da alkol siniri % 0.05'e indirilmistir.

*   Akisa uyun. Kosullar elverdigince trafik akisina uyun. Asiri hiz farkliliklari tehlikeli olabilir.

* Hiz limtlerine uyun. Kazalarin cogunun nedeni asiri hiz ve dikkatsizce yapilan hareketlerdir. Trafik isaret levhalarindaki hiz sinirlarinin, musaade edilen maksimum hizlar oldugu ve ancak trafik, hava ve yol kosullari uygunsa uygulanabilecegi unutulmamalidir. Yol bos ve polis kontrolu yoksa bile hiz sinirlarini asmamaya ozen gosterin. Seyahat ettiginiz yollarin hiz limitlerini samimi olarak bilin. Bunlar; sehir ici, sehir disi ve otoyol hiz limitleri olmak uzere, sadece uc tanedir. Aksi bir isaret bulunmadikca bunlar gecerlidir.

*   6. vitesi kullanmayin. Yokuslari cikabileceginizi tahmin ettiginiz vitesle inin. Yokus asagi inislerde asla vitesi bosa almayin ve hizinizi artirmamaya ozen gosterin. Aksi halde surus kontrolunu kaybedebilirsiniz.

* Cok yaklasmayin. Sehirlerarasi yollarda baska araclara cok yaklasmazsaniz, onlarin yapacagi kazalara karismamis olursunuz.

*   Trafigi izleyin. Yolun ilerisine bakarak, herhangi bir probleme yaklasmadan once onu anlayin. Aynalariniza da sIk sIk goz atin.

*   Gecebilecek misiniz? Gecmek istediginiz aracin hizindan yeterince yuksek hizda iseniz gecis yapabilirsiniz.

* Daha sonrasini dusunun. Muhtemel acil trafik durumlarini surekli olarak dusunerek, kurtulma planlari yapin.

* Sol seritkolik olmayin. Sol serit, hizli surus seridi degil gecis serididir. Gecisler disinda sol seridi bosaltin. Hiz yapanlari yavaslatmaya da calismayin. Birakin polisligi polisler yapsin.

* Far yakin. Gece surusleri disinda, sehirlerarasi yollarda, yagmurlu ve sisli havalarda gunduzleri de farlarinizi acik tutun. Bu daha iyi gorulmenizi saglayarak karsidaki suruculerin daha dikkatli olmalarini saglayacaktir. Gece suruslerinde farlarinizin karsidan gelen tasitin surucusunun gozunu almamasi icin, gecis suresince kisa far durumuna getirmeyi de unutmayin.

* Sinyal verin. Serit degisimleri ve donusleriniz oncesinde sinyal vererek diger suruculere niyetinizi bildirin.

* Sola donmek icin bekleyin. Trafikte durup sola donmek icin beklerken, yol serbest hale gelinceye kadar tekerleklerinizi ileriye dogru duz tutun. Eger tekerleklerinizi sola dogru kirarak beklerseniz, birisi size arkadan carptiginda sizi karsidan gelen trafigin onune iter. Ayrica, ilerinizde bir engel gordugunuzde, hemen diger seride gecmeden once o seritteki trafigi kontrol edin ve onlara yol verin.

* Saga donus Kirmizi isIkta saga donus yapilamaz. Sadece bazi kavsaklarda, donus icin ayri bir isIk bulunuyor ve yesil yaniyorsa veya ozel olarak donus yapilabilecegi belirtilmisse, diger yoldaki trafige dikkat edilerek donus yapilabilir.

* Dogru zamanda fren yapin. Donuslere gelmeden once uygun hiza yavaslayin. Donusun ortasinda yapacaginiz sert fren aracinizin dengesini bozar.

* ABS'yi deneyin. Araciniz kilitlenmeyi onleyici fren sistemiyle donatilmissa, ilk kez karsilastiginizda pedal titresim ve gurultuleri sizi sasirtabilir. Bu nedenle, ABS'nin nasil hissedildigini anlamak uzere, acil bir durumu beklemeden, yagmurlu bir gunde kumlu, kaygan bir yol veya bos bir park alani bularak, ABS'yi uyarmak uzere sert bir fren yapin.

* Arac kullanirken telefonu kullanmayin. Arastirmalara gore, arac kullanilirken yapilan telefon konusmalari kaza riskini dort kat kadar artirmaktadir. Risk, "hands-off" veya kulaklikli telefon kullaniminda da aynidir.

* Gece gorusunuzu koruyun. Yaklasan farlara fazla bakmayin. Korlestiriyorsa, bakisinizi yolun sag kenarina yogunlastirin.

*   Uykunuzu alin. Uykulu iken arac kullanmayin. Gozleriniz bir noktada sabit kaliyorsa bu tehlike isaretidir. Buldugunuz en yakin guvenli yerde saga cekerek birkac dakikalik bir sekerleme yapin.

*   Guvenceye alin. Kisa sureli de olsa, aracinizi terk ederken guvenceye alin. Yani, dusuk vitese takarak el frenini cekin, camlari kapatarak kapilari kilitleyin. Eger arabada sizden baska kimse yoksa, kredi kartiyla odeme yapmaya giderken bile kapilari kilitleyin.

Iyi seyirler...
 


Yukarı
 Cevapla Cevapla Sayfa  <1 23456 184>


Forum Kısayol Forum İzinleri Liste gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50
Copyright ©2001-2008 Web Wiz

Bu sayfa 0,594 saniyede hazırlanmıştır