Bu konu oldukça garip bir konu bence.
İktisat fakültesinde pazarlama dersi alan bir öğrenci olarak yine benim gibi pazarlama dersi almış kişilerin de bildiği bazı şeyleri yazayım.
Ticari olarak fiyat belirlerken neye göre fiyat belirleriz ? Birkaç alternatif var tabiki.
İlk olarak piyasaya bakarsınız. Bir futbol takımı olduğumuzu düşünürsek bu pek mümkün değil tabi daha doğrusu tek başına yeterli değil. O zaman da emsallerinize bakarsınız, yani ligdeki aslında ligdeki de değil kendi emsalimize yani potansiyelimize göre diğer takımlara bakarız. Buna baktığımızda takiplerimize göre biraz yüksek bilet fiyatları ile karşılaşırız.
Ama benim bu konuda asıl söylemek istediğim şey şu. Bu yukarıdakiler klasik, basit ve herkesçe bilinen yollar. Son gelişmeler ve günümüz şartlarına göre fiyat belirleme politikasında en güzel ve en doğru yol, müşterinin yani bizim durumumuzda yani taraftarın ES ES maçı için ne kadar bir parayı gözden çıkarabildiğidir.
Ben, ya da bu satırları okuyan X bir kişi maça gitmek için cebinden kaç parayı çıkartmaya razıdır ? Mühim olan bu sorunun yanıtını bulabilmektir.
Bu denge oldukça mühim. Yüksek olursa tribünler boş kalır, az olursa da bazı maçlarda ya da özel durumlarda karaborsa gibi şeyler söz konusu olabilir.
Benim bu bilet konusunda her zaman ısrarla söylediğim şey şu;
Maçına göre bilet fiyatı belirlemek. Örneğin içerde İstanbulspor (şu anki lig tablosuna göre konuşuyorum) ile oynuyorsak bilet fiyatları 7,5 hatta 5 lira bile olabilir. Ama Sakaryaspor ile oynuyorsak 15 ya da 17 lira olabilir. Bir de Karşıyaka gibi sürekli bir rekabet halinde olduğumuz takımlarla da ligdeki durumuna bakmadan normalin üstü bir fiyat belirlenebilir.
Yani kısaca her rakibe göre ayrı bir bilet fiyatı belirlenebilir. Bu da 1-2 hafta öncesinden açıklanabilir. Herkes ona göre kendini ayarlayabilir.
Böyle olunca kombine sahipleri de bu fiyat dalgalanmasından zarar görmezler, yani kombine almanın bir avantajı daha ortaya çıkmış olur.